Isnin, 7 Mei 2012

hidup perlu diteruskan....

assalamualaikum...
apa khabar semua?
aku harini alhamdulillah baik aje.
sepanjang harini di sekolah aku sibuk.
terima kasih kepada soft collar yg sg membantu itu.
ringan sikit tengkuk aku.
juga kepada kasut nike yg memudahkan aku berjln turun naik tangga.
dan beg beg yg aku beli khusus utk mengangkut segala barang barangku kehulu kehilir kerana sekolahku sgt besar.
kalau aku parking kat satu satu tempat mmg la aku susah.
lebih baik aku bawa semua barang barang aku sekali.
sekali tgk ade mcm org nak naik gunung pon ade.
tp aku tak kisah asalkan aku selesa.
ape yg penting bg aku sekarang ialah mcmana aku nak teruskan kerja dan majukan diri dlm keadaan selesa.
ape yg boleh aku sumbang selagi aku masih terdaya ni...
sbb aku sendiri pon tak tau esok atau lusa mcmana keadaan aku.
sesekali bila byk sgt berckp atau menaip, tgn aku kebas balik.
kepala pon ade pening sikit sikit.
aku berhenti sekejap....
dan kemudian aku teruskan...
alhamdulillah...
smpi kemlm ni aku masih bertenaga...
menguruskan keluarga lg di petang hari.
alamak... nmpknye aku terpaksa berhenti menaip kerana tengkuk dah rasa tegang...
kalau aku teruskan mungkin esok aku tak boleh buat ape ape.
terpaksa baring sepanjang hari...
inilah kebaikannya bila kita tau kedudukan kita.
apa sakit kita, jd kita tau ape yg perlu kita buat pada masa yg tepat...
sebelum tu aku nak tunjuk suplimen yg aku ambil sejak aku tau yg aku seorg chiari malformation...
tadaaaaaa.....
inilah antaranye.
sebagai penambah tenaga.
selain tu aku juga sdang cuba utk mengawal sendiri ketenangan dlm diri aku agar aku tak lg perlu bergantung dgn ubat ubatan.
setakat ni aku tak lg mengambil ubat penahan sakit kecuali bila keadaan benar benar memerlukan.
ok semua...
aku perlu tidur dan berahat sekarang...
dpt tidur hingga jam 5 pagi pon jd la...
aku merancang utk bgn awal dan study utk esemen pengajian ku di uthm yg perlu dihantar hujung minggu ni.
semuanya kene dilakukan dgn tenang....
semoga Allah permudahkan..... amin...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...