Isnin, 18 Jun 2012

aku mahu jadi kaya

salam semua...
2 harini aku kurang sihat.
kepala dan seluruh tubuh badan ku rasa sakit.
kaki terasa kebas...
jadi harini aku ambil keputusan untuk cuti sakit.
aku ambil keputusan utk mengambil cuti sakit dari hospital..
bkn ape, cuti sakitku dah menimbun jd aku rasa lebih selamat kalau aku ambil cuti sakit dr hospital.
tp aku sgt kecewa...
hospital kerajaan ni mmg jauh bezanye dgn hospital swasta...
apa kan daya aku bkn org kaya...
hujung bulan mcm ni utk membayar rm30 ke klinik juga adalah satu perkara besar bagi aku...
ketika aku tiba di hospital pesait tidak ramai.
tp kami tetap kene tunggu lama.
aku pon tak tau kenapa.
kemudian setelah tunggu agak lama aku pon dpt masuk ke dalam bilik pemeriksaan.
byk soalan yg perlu aku jawab.
muka doktor tu pon nmpk tak manis sungguh.
kiranye bila tgk muka die aku jd lg sakit.
kemudian aku diberi suntikan.
lepas tu aku disuruh tungguh.
utk ape aku pon tak tau.
aku berkeras berjumpa dgn doktor dan meminta cuti sakit darinye.
jwbnye ape korang tau.
puan kene masuk wad.
kalau tak nak masuk wad saya tak boleh beri cuti sakit.
bodoh sungguh.
aku berkeras tak mahu masuk wad.
hidup aku dah cukup tunggang terbalik.
kalau aku masuk wad akan bertambah tertonggenglah hidup aku...
kesian suami dan anak anak aku.
aku cume diberi time slip dan aku pon balik.
sungguh menyakitkan hati.
namun aku pasrah....
mungkin ini petunjuk dari Allah yg mengatakan aku perlu cari duit utk lebih kaya.
agar aku tak perlu lg menyerah diri ke hospital besar tu.
sungguh sungguh serik utk ke situ lg.
aku berharap yg tahap kesihatan aku dpt bertahan hingga akhir hayatku tanpa erlu aku menyusahkan sesapa pon.
terutama sekali suamiku yg dah byk susah kerana aku.
amin....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...