Selasa, 30 Oktober 2012

yang terpilih....

pada suatu hari...
huhuhu... teng teng teng.
aku merungut rungut sambil berkata...
kenapa mesti aku...
dan aku...
dan aku...
dan aku lagi....
dan kawan aku yg paling telus bernama R menjawab dgn selamba...

becoz you're choosen(betul ke ejaan aku tu).
dlm bahasa melayunye...
kerana ko terpilih...
bukan mudah utk jadi org yg terpilih..
yg org boleh nampak.
lebih baik dr org buat tak nampak je ko kan...

dan sampai harini aku pegang dgn kata kata tu...
apa saja yang berlaku pada kita...
tak kira baik atau buruk...
itu maksudnye kita masih terpilih...
bukan saja oleh manusia...
malah lebih penting oleh Allah....

jadi adik adik abg abg akak akak makcik makcik pakcik pakcik atuk atuk nenek nenek anak anak cucu cucu.
jgn le engko tu kije merungut je....
terimalah seadanye apa terjadi pada kita...
bersyukur lah tika susah dan senang...
kerana apa yg berlaku adalah tanda kasih sayang dan perhatian dari semua...

ok bye for now...
wassalam.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...